Een van de veelgestelde vragen is dat een klant een artikel heeft gemaakt, maar waarom hij dan niet zichtbaar is op de website.

Dit heeft altijd te maken met de menu-items.

 

De startpagina van een Joomla website staat standaard ingesteld dat hij alleen speciale artikelen laat zien. Als je in jouw artikel niet hebt aangegeven dat deze speciaal is, dan wordt deze niet getoond.

Daarnaast zijn er wellicht aanvullende menu-items gemaakt, bijvoorbeeld een categorieblog (alle artikelen binnen 1 categorie), of wordt er maar 1 artikel getoond (een individueel artikel).

Het is dus belangrijk om te weten hoe je menu-item is ingesteld, zodat je jouw artikel hierop kunt aanpassen.

  1. Ga in de backend van Joomla naar Menu - Menu-items.
  2. Kijk bij het menu-item waar je wilt dat jouw artikel zichtbaar wordt.
  3. Is het een Categorieblog, Individueel artikel of Speciale artikelen?

Zijn het speciale artikelen, dan moet je in de artikelenlijst bij jouw artikel even op het sterretje klikken of binnen jouw artikel aan de rechterkant "Speciaal" op "Ja" zetten.

Is het een Categorieblog, dan moet je de juiste categorie kiezen in jouw aritkel. Dit doe je aan de rechterkant door de juiste categorie in de dropdownlijst te kiezen.

Is het een individueel artikel, dan kun je er maar één artikel tonen. In dat geval kun je bij het menu-item jouw artikel kiezen zodat alleen jouw nieuwe artikel zichtbaar wordt. Óf je kunt het menu-itemtype aanpassen zodat het een Categorieblog wordt. In dit laatste geval moet je beide artikelen in dezelfde categorie plaatsen. LET OP! Als er meerdere artikelen in deze categorie staan, worden ze allemaal zichtbaar op de pagina.