Alleen een plaatje

Maar er zijn ook genoeg bedrijven die ik kan verzinnen waarbij ik alleen al bij de afbeelding weet om wie het gaat.
Kijk maar bijvoorbeeld naar deze:

nike

Iedereen weet dat het bovenstaande logo van Nike is.

En ook deze is een hele bekende:

wwf

Maar toch hoeft het niet alleen een plaatje te zijn.

Een plaatje én bedrijfsnaam

Een bekende die zowel een afbeelding als een plaatje gebruikt in het logo is Zwitsal:

zwitsal

Maar zij kunnen ook beide apart gebruiken, en dan weet je nog om welk bedrijf het gaat.

Het ontwerpen van een logo hoeft dus niet altijd moeilijk te zijn, een simpele naam in een opvallende tekst is al voldoende.
Maar ook alleen een afbeelding spreekt al boekdelen.

Waar het om gaat is dat mensen je kunnen herkennen. Dus moet het wel uniek zijn.

Als ik nu Joomlaholic.nl in het lettertype en kleuren van Google zou gebruiken onthoud je dit veel minder goed.

Dus bedenk bij het ontwerpen van een logo iets unieks. Dan herkennen mensen je, en bij het zien van het logo weten ze precies wie je bent.

Heb jij bij jouw logo gekozen voor een afbeelding, tekst of beide?

 

0
0
0
s2smodern