Een van de voordelen van een CMS zoals Joomla, is dat jij als klant van OHSN heel makkelijk zelf je website kunt beheren.
En hoewel voor ons het beheren van websites, bijna met onze ogen dicht gaat, begrijpen we natuurlijk ook dat onze klanten wel een degelijke uitleg moeten krijgen.
In normale tijden, waren wij gewend om een training te geven op locatie of bij ons aan onze nieuwe klant. Dit doen wij dan volledig op maat, omdat elke website die wij bouwen ook op maat gemaakt word.
Naast een training, ontvangt onze klant ook een uitgebreide uitleg over hoe zij hun website kunnen bijhouden, en updaten wanneer nodig.
COVID-19
En toen kwam COVID-19. Nu kunnen wij gelukkig ons werk gewoon voortzetten, maar het geven van trainingen, met name als er meerdere mensen de training moeten volgen, werd steeds moeilijker.
We hebben verschillende manieren geprobeerd, telefonisch, filmpjes maken etc. Maar er was niet echt iets wat ons het gevoel gaf dat wij onze klanten een degelijke uitleg konden geven.
Webinars
Tot afgelopen maand, waren wij dus nog aan het worstelen met de trainingen.
Nu geven wij sinds een aantal weken de training via Webinars. Op deze manier kunnen wij wél een persoonlijke training geven, gebaseerd op hoe de website voor onze klant is gebouwd.
En kunnen we ook meerdere mensen tegelijk de training geven.
Het mooie van deze manier, is dat wij gemerkt hebben dat mensen toch wat sneller vragen stellen via een chat, dan persoonlijk. Dat vinden wij heel mooi, want hoe meer vragen er beantwoord kunnen worden, des te beter onze klant hun eigen website kan beheren.
Ook geïnteresserd?
Ben je ook geïnteresseerd in één van onze webinars? Wil je toch wat meer weten over jouw Joomla! website?
Neem gerust